Program obejmuje leczenie pacjentów ze schorzeniami kręgosłupa za pomocą innowacyjnych metod oraz profilaktykę zapobiegającą nawrotowi dolegliwości bólowych.

Bóle kręgosłupa, z którymi człowiek zmaga się od czasów starożytnych leczone coraz doskonalszymi metodami operacyjnymi, stanowią nadal istotny problem społeczny. Bóle krzyża i karku dotykają ogromnej grupy ludzi, bez względu na wiek i aktywność zawodową.

Dolegliwości bólowe kręgosłupa dotyczą niemal 90% wszystkich ludzi. Przewlekły stres, nieprawidłowa pozycja siedząca w czasie wielu godzin pracy,  nieergonomiczne wykonywanie czynności dnia codziennego czy nawet uprawianie sportu  w sposób nieprawidłowy mogą doprowadzić do powstania bólów kręgosłupa, często bardzo przykrych w skutkach i uniemożliwiających normalne funkcjonowanie.

To jak sobie radzimy ze stresem i jakie czynności wykonujemy na co dzień, definiują naszą postawę. Jeśli są one regularnie powtarzane w sposób nieergonomiczny, z czasem nasz organizm zaczyna na nie reagować i dostosowywać się do nich, co skutkuje szeregiem schorzeń. Wypadniecie dysku, wzomożone napięcie mięśniowe, rwa kulszowa czy tzw. korzonki – często słyszymy te diagnozy u osób znajomych lub rodziny – mogą one dotyczyć każdego z nas.

Precyzyjne określenie faktycznej przyczyny dolegliwości jest kluczem do sukcesu terapeutycznego – stosowanie nowoczesnych unikalnych w skali kraju metod analitycznych w naszej placówce połączonych z bogatym doświadczeniem naszych terapeutów to najlepsza gwarancja skuteczności.

Aby organizm pacjenta wrócił do stanu, w którym wszystkie jego składowe będą funkcjonowały prawidłowo, wykorzystujemy szereg nowoczesnych urządzeń dających w połączeniu ze sprawdzonymi metodami manualnymi zaskakująco szybki efekt terapeutyczny.

Dla pacjentów tego programu przewidujemy m.in.

• diagnostykę i trening kręgosłupa z użyciem biofeedbacku
  • metody terapeutyczne wg. McKenziego, Kinesiotaping, Kinetic Control, Cyriax oraz terapii powięziowej
  • zastosowanie stołu trakcyjnego dla kręgosłupa i ćwiczenia w podwieszeniu
  • fizykoterapię m.in. fala uderzeniowa, głęboka stymulacja elektromagnetyczna, laser wysokoenergetyczny (HILT) czy zabiegi w kriokomorze

Nie zapominamy również o edukacji, każdy z naszych pacjntów otrzymuje indywidualnie opracowany zestaw ćwiczeń, które regularnie wykonywane w trakcie oraz po zakończeniu terapii utrwalają jej rezultat i zapobiegają nawrotom dolegliwości bólowych. W ramach kompleksowej opieki pomagamy również w planowaniu przyjaznego dla kręgosłupa środowiska pracy.