Rehabilitacja zaburzeń równowagi i prewencji upadku

Profilaktyczne zabiegi, które skutecznie pozwalają zmniejszyć ryzyko upadku podczas wykonywania aktywności fizycznej. Programy ćwiczeń pomagają m.in. budować siłę mięśni tak, aby zminimalizować prawdopodobieństwo urazu. Program dedykowany jest dla pacjentów z objawami zawrotów głowy, szumami uszu, migrenami oraz skłonnością do upadków.

Choroby zarówno ośrodkowego jak i obwodowego układu nerwowego mogą prowadzić do zaburzeń równowagi.

Zaburzenia w obszarze kręgosłupa szyjnego, problemy z błędnikiem czy też nieprawidłowa interpretacja impulsów pochodzących z układu obwodowego mogą prowadzić do powstania problemów kwalifikujących do proponowanego programu terapeutycznego.

W naszym centrum wyznajemy zasadę, że należy działać kompleksowo – w związku z tym, w ramach tego programu, praca z pacjentem odbywa się na kilku płaszczyznach terapeutycznych jednocześnie. Poprawa funkcji motorycznych, czucia głębokiego i percepcji otoczenia oraz siły mięśniowej – wszystkie te czynniki razem mogą znacząco mogą poprawić komfort funkcjonowania.

W naszym centrum oprócz specjalistycznych ćwiczeń wpływających korzystnie na układ nerwowy, ćwiczeń wzmacniających, poprawienie czucia głębokiego oraz specjalnych treningów świadomości własnego ciała oferujemy pracę z wykorzystaniem unikalnej w skali kraju specjalistycznej aparatury.

Do państwa dyspozycji są między innymi:

• platformy balansowe do ćwiczeń równowagi, wyposażone w system gier wideo
  • aparatury, które dzięki wykorzystaniu biofeedbacku nie tylko dadzą precyzyjne informacje zwrotne, ale również jeszcze skuteczniej uwydatnią prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego