Kinesiotaping

Nietypowa bardzo nowoczesna metoda leczenia oraz wspomagania terapii, charakteryzująca się zadowalającymi rezultatami. Źródeł koncepcji należy szukać w końcu XX wieku w Japonii – jej twórcą jest dr Kenzo Kase. Na początku XXI wieku metoda dotarła powszechnie do Europy oraz Stanów Zjednoczonych, zapoczątkowując niesłabnące zainteresowanie tą koncepcją wśród uznanych lekarzy i fizjoterapeutów.

Technika polega na stymulacji naturalnych procesów leczenia poprzez odpowiednią stymulację mieśni i stawów oraz poprawe krążenia. Jeżeli mięśnie są zbyt napięte lub odwrotnie – napięcie jest zbyt niskie, zabiegi pozwalają na normalizację skurczu, co powoduje zredukowanie lub ustąpienie bólu. Dodatkowo zwiększa przepływ krwi, zmniejsza obrzęki i ucisk, co powoduje, że rezultaty terapii są długotrwałe, a sam proces wygodny dla pacjenta.

W ramach tej metody, wyróżniamy 6 technik :

• Korekcja mechaniczna – stymulacja mechanoreceptorów, która prowadzi do zwiększenia elastyczności tkanek
  • Korekcja powięziowa – redukcja napięcia powięzi
  • Korekcja przestrzenna – stosowana bezpośrednio w miejscu powstawania bólu, tworzy przestrzeń w celu zmniejszenia nacisku powodującego ból
  • Korekcja więzadłowa / ścięgnowa – przekazanie do receptorów w mózgu informacji o prawidłowym napięciu ścięgien i więzadeł, co powoduje redukcje bólu
  • Korekcja funkcjonalna – stymulacja odpowiednich partii mięśniowych w celu poprawienia ruchomości poszczególnych części ciała
  • Korekcja limfatyczna – zmniejszanie nacisku w celu poprawienia krążenia limfy w naczyniach limfatycznych – skuteczna w terapii obrzęków