• Drenaż pneumatyczny

Drenaż limfatyczny wykonywany metodą manualną to uznany i praktykowany powszechnie zabieg fizjoterapeutyczny. Aby uzyskać lepsza efektywność, stosujemy w naszym centrum nowoczesny aparat do sekwencyjnego masażu uciskowego, wyposażony w osiem trybów pracy. Poziom ciśnienia w każdej komorze, w której wykonywany jest masaż można ustawić indywidualnie. Komory w mankietach zachodzą na siebie, co sprawia, że nie ma przerw w terapii.

Terapia przy pomocy tego urządzenia jest idealna dla pacjentów na co dzień  prowadzących siedzący bądź stojący tryb życia (np. praca biurowa, prace obciążające nogi).

Aparat znacząco wspomaga przepływ krwi i limfy, powoduje zwiększenie aktywności przemiany materii – dotlenienia oraz pozwala szybciej usuwać produkty przemiany materii a także wypełniania sieci włosowatych naczyń krwionośnych.

Zazwyczaj stosowany jest w leczeniu urazów, w redukcji niewydolności limfatycznej oraz niewydolności układu krążenia. Zalecany jest przy niewydolności żylnej i limfatycznej, po mastektomii, w redukcji obrzęków oraz w terapii wspomagającej odchudzanie oraz likwidowanie cellulitu.

Oprócz działania rehabilitacyjnego, urządzenie wspomaga terapię odchudzającą i odmładzającą a także poprawia jakość tkanki skórnej i tkanek podskórnych. Dla sportowców i osób aktywnych fizycznie jest również świetnym sposobem na przyśpieszenie regeneracji organizmu po dużych wysiłkach.

W połączeniu z innymi zabiegami (m.in. krioterapia ogólnoustrojowa, terapią falą uderzeniową czy laser wysokoenergetyczny) efektywność tego rodzaju zabiegu znacznie wzrasta.

Sprzęt ten wykorzystywany jest w planach terapeutycznych oraz profilaktycznych, które przygotowaliśmy dla naszych pacjentów. Więcej o programach znajdziesz tutaj.

• Stany pourazowe i pooperacyjne (po złamaniach, skręceniach, stłuczeniach, amputacjach, zespół ręka-ramię)
    • Obrzęk w niewydolności żylnej i limfatycznej oraz obrzęki reumatyczne
    • Stan po usunięciu pachwinowych węzłów chłonnych i po mastektomi
    • Stan po przebytej zakrzepicy żył głębokich