Programy profilaktyczno-terapeutyczne

Aby zapewnić naszym pacjentom możliwie najbardziej skuteczną terapię, sięgamy po nowoczesne i pionierskie metody oraz silnie akcentujemy potrzebę pracy nad własną kondycją. To jacy jesteśmy i jakie czynności wykonujemy na co dzień, definiuje nasz stan fizyczny. Jeśli powtarzamy regularnie niewłaściwe ruchy lub postawy, z czasem nasz organizm zaczyna na nie reagować i dostosowywać się do nich, co skutkuje szeregiem schorzeń.

W naszej pracy traktujemy organizm i zdrowie pacjenta holistycznie – aby jeden element funkcjonował prawidłowo, należy zadbać aby pozostałe z nim sprzężone również były zdrowe. Postawa, jaką przyjmujemy to doskonały przykład obrazujący tę teorię: jeśli nasza postawa jest niewłaściwa, zaburzamy tzw. tensegrację mięśniowo – powięziową. W rezultacie powoduje to, że napiecie mięśni uciska na elementy stałe struktury, powodując niekorzystne zmiany i ból. Aby wrócić do stanu równowagi stosujemy precyzyjnie dobrane strategie korekcji oparte na nowoczesnych metodach wykorzystywanych w fizjoterapii, m.in. terapię manualną, biofeedback czy zabiegi fizykalne wykonywane na urządzeniach unikatowych w skali kraju.

Jesteśmy przekonani, że trafna diagnoza jest drogą do sukcesu w terapii. Źródłem trafnej identyfikacji najczęściej są sygnały wysyłane z organizmu pacjenta, dlatego oprócz kompleksowej bazy diagnostycznej wyposażonej w USG, rezonans magnetyczny, tomograf komputerowy, RTG, echo serca oraz EKG oferujemy pacjentom dostęp do urządzeń z biofeedbackiem. Umożliwiają one rozpoznanie problemu i przekazują informacje zwrotną pacjentowi, aby umożliwić prawidłowe wykonywanie ćwiczeń i utrwalić właściwe wzorce ruchu i postawy.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi programami terapeutycznymi, dopasowanymi do indywidualnych potrzeb poszczególnych grup pacjentów.

+ Rehabilitacja w dolegliwościach bólowych kręgosłupa

+ Rehabilitacja sportowa

+ Rehabiltacja chorób ortopedycznych

+ Rehabilitacja po wypadkach komunikacyjnych